خانه اقتصاد و خانواده کسب و کارهای خانگی ۴ نکته در مورد کسب و کارهای خانگی موفق از زبان مالکان آن‌ها

۴ نکته در مورد کسب و کارهای خانگی موفق از زبان مالکان آن‌ها

4 خواندن ثانیه
۲
0
1,902
کسب و کار خانگی

در سال‌های اخیر کسب و کارهای خانگی رشد چشمگیری را داشته اند. به گزارش اداره کسب و کارهای خرد کشور آمریکا، ۵۳% از همه کسب و کارهای این کشور مبتنی بر کسب و کارهای خانگی هستند و این رقم هر سال به میزان بسیار زیادی در حال افزایش است. به هر حال با توجه به تغییر نیازهای جامعه و همچنین پیشرفت‌های روزافزون فناوری و استارت آپ‌ها و گسترش کسب و کارهای خانگی موفق این آمار چندان هم دور از ذهن نیست.
در یک کسب و کار خانگی شما نیازی به پرداخت هزینه اجاره برای یک دفتر ندارید. همچنین نیازی به تلف کردن وقت گران‌بهایتان در مسیر رفت و آمد به سمت محل کارتان وجود نخواهد داشت. اگر مادر یک کودک خردسال هستید، دیگر در مورد مسائل نگهداری و سرپرستی از کودک دلبندتان را نخواهید داشت. تنها کافی است که پس از بیدار شدن از خواب و رسیدگی به کارهای ابتدایی روزانه خود، به سراغ کامپیوتر، لپتاپ و یا تنها گوشی منزل خود رفته و شغل خود را آغاز کنید.
علاوه بر این‌ها نکته مثبت دیگری که در مورد کسب و کارهای موفق خانگی وجود دارد، این است که مالکان آن‌ها در مورد هزینه‌های ماه‌های کم درآمد و مقطعی شغل خود نگران نیستند. چرا که در ماه‌های کم بازده نیز سرمایه‌ای را از دست نمی‌دهند. با همه این اوصاف به نظر می‌رسد که ایجاد و مدیریت یک کسب و کار خانگی موفق بسیار جذاب و مقرون به صرفه باشد. اما چگونه باید چنین کسب و کاری را راه اندازی کرد؟
از همین رو قصد داریم تا ۴ نکته از زبان مالکان کسب و کارهای خانگی موفق را برای راه اندازی چنین شغلی را به شما عرضه کنیم. اگر شما نیز به دنبال راه اندازی شغل خانگی و جذاب خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۴ نکته در مورد کسب و کارهای خانگی موفق

۱- از سرویس‌های رایگان و یا کم‌هزینه استفاده کنید
همان طور که قبلا نیز گفتیم، در یک کسب و کار خانگی نیازی به پرداخت هزینه‌های اجاره مکان و یا رفت و آمد نخواهید داشت. اما این همه ماجرا نیست! زمانی که شما شغل خانگی خود را راه‌اندازی می‌کنید، بسیاری از هزینه‌های جانبی شما نیز از بین خواهند رفت. برای مثال شاید جالب باشد که بدانید اکثر کسب و کارهای خانگی موفق از سرویس‌های تماس رایگانی نظیر واتس‌آپ، ایمو، سیستم تماس تلگرام، Google voice و … برای برقراری تماس با مشتریان و یا سایر کارمندان خود (که آن‌ها نیز در خانه‌های خود مشغول به کار هستند) استفاده می‌کنند. امروزه نرم‌افزارها و سرویس‌های رایگان فراوانی برای برقراری تماس، مدیریت وظایف و یا حتی امور حسابداری وجود دارد. با جست‌و‌جو و تحقیق در مورد سرویس مورد نظر خود، می‌توانید از ابزار رایگانی که در این حوزه وجود دارند استفاده کنید.

صرفه جویی در کسب و کار خانگی

۲- کارها و وظایف وقت‌گیر خود را برون‌سپاری کنید
برون‌سپاری  به عملی گفته می‌شود که در آن یک شرکت بخشی از کارهای خود را به یک شرکت دیگر و یا شخصی خارج از شرکت خود محول می‌کند. برون‌سپاری نقش مهمی را در کسب و کارهای خانگی موفق ایفا می‌کند. هنگامی که شما یکی از وظایف خود (برای مثال طراحی یک وب‌سایت برای کسب و کار خود) را برون سپاری می‌کنید، این بخش از کار شما به نحو احسن و توسط یک متخصص در این زمینه انجام می‌گیرد. همچنین در این صورت می‌توانید از وقت آزاد به وجود آمده حاصل از برون‌سپاری استفاده کرده و به کارهای مهم‌تر و تخصصی‌تر خود بپردازید.

کسب و کار خانگی موفق
وب‌سایت‌های فراوانی (مانند Linkedin) وجود دارند که در آن شما می‌توانید به دنبال افرادی با تخصص‌های مختلف که به دنبال یک پروژه هستند، باشید. در چنین فضاهایی می‌‌توانید بر سر یک قیمت معقول و مناسب با شخص مورد نظر خود به توافق برسید. اما نباید از مهم‌ترین مزیت کسب و کارهای خانگی موفق (یعنی صرفه‌جویی در هزینه‌ها) غافل شوید. کار در منزل این فرصت را برای شما به ارمغان خواهد آورد که به کسب مهارت‌های جدیدی بپردازید و کارهای خود را حدالامکان خودتان به عهده بگیرید.

۳- به گروه‌های حرفه‌ای محل خود بپیوندید
با همه مزیت‌ها، کسب و کارهای خانگی یک نکته منفی نیز به همراه دارند که عبارت است از ارتباط و تعامل محدود با محیط اطراف. از آن‌جایی که شناخته شدن یک کسب و کار به شدت وابسته به ارتباطات و شبکه‌سازی‌ها است، پس شما نیز همانند دیگر مالکان کسب و کارهای خانگی موفق به گروه‌های مرتبط با حرفه و صنف خود بپیوندید و در جلسات همفکری و گردهمایی‌های آن‌ها شرکت کنید تا علاوه بر دیده شدن هرچه بیشتر در جامعه، اطلاعات خود را نیز به روز نگه دارید.

کسب و کارهای خانگی موفق

۴- از بازاریابی غافل نمانید
بازاریابی یک کسب و کار خانگی نقش مهمی در تعیین سرنوشت آن دارد. هرچند که کانال‌ها راه‌های رایگان فراوانی برای معرفی شغل خانگی شما در دسترس هستند، اما صرف مقداری بودجه برای این کار ضرری ندارد! اکثر کسب و کارهای خانگی موفق، پیشرفت خود را مدیون بازایابی‌های خود هستند و به تعبییر آن‌ها بازاریابی به اندازه خود فعالیت کسب و کار مهم است. پس هزینه‌ای که برای بازاریابی‌های خود در نظر گرفته‌اید را نه همانند یک هزینه سربار و اضافی، بلکه همچون یک سرمایه‌گذاری موفق و طولانی مدت برای سکوی پیشرفت و پرتاب خود به سمت قله‌های موفقیت در نظر بگیرید.

بازاریابی کسب و کارهای خانگی

آیا شما مالک یک کسب و کار خانگی هستید؟ آیا نکات دیگری در مورد کسب و کارهای خانگی موفق می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و مالکان حال و آینده مشاغل خانگی در میان بگذارید!

بارگذاری مطالب مرتبط بیشتر
بارگذاری بیشتر برای پایلا
بارگذاری بیشتر برای  کسب و کارهای خانگی

۲ نظرات

  1. داویس

    آبان ۱۲, ۱۳۹۶ در ۴:۴۶ ب٫ظ

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم
    و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    پاسخ

    • پایلا

      بهمن ۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

      حضور و توجه شما همیشه باعث دلگرمی ماست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

همچنین بررسی کنید

بهترین و امن ترین فروشگاه های اینترنتی ایران کدام هستند!؟

معیار برترین سایت ها برای خرید اینترنتی امن و خوب. برای این که خرید امن و با تجربه ای خوب …