خانه اقتصاد و خانواده مدیریت هزینه را مانند رانندگی یاد بگیرید!

مدیریت هزینه را مانند رانندگی یاد بگیرید!

2 خواندن ثانیه
۰
0
898
مدیریت هزینه
Rate this post

به عقب برگردیم  زمانی که شما اولین دستمزد خود را از یک کار پاره وقت دریافت کرده بودید ودر اشتیاق خرج کردن آن بودید. بزرگتری به شما گفت: پولت را درست و با برنامه خرج کن و مدیریت هزینه را یاد بگیر.

اما چگونه؟!

این روشن است که هیچ کس با مهارت مدیریت پول به دنیا نیامده است. مدیریت پول همانند خیلی از مهارت های دیگر مانند رانندگی و آلات موسیقی نیاز به یاد گیری دارد و افراد هرچه بزرگتر می شوند و تجربه کسب می کنند این مهارت بیشتر می شود.

بسیاری از افراد شاید درآمد بالایی نداشته باشند اما با مدیریت درست هزینه و بودجه بندی می توانند عاقلانه و مفید از درآمد خود استفاده کنند.

ویژگی افرادی که مسئولیت پذیر هستندو برای درآمد خود برنامه دارند :

  • بدهی های خود را در یک سطح قابل پرداخت نگه میدارند
  • برای لذت بردن و تفریح در زندگی پول پیس انداز می کنند
  • نگرانی کمبود پول ندارند

اینکه شما چقدر درآمد دارید مهم نیست بلکه نحوه بهره برداری از درآمدتان مهم است. مدیریت هزینه یک فرمول جادویی برای افزایش نجومی درآمد نیست بلکه راهکاری برای مدیریت و استفاده درست از درآمد است.

قبل از توضیح بیشتر یک نگاه اجمالی به مهارت خود در مدیریت هزینه های خود بیندازید و صادقانه به سوالات زیر پاسخ دهید

  • شما چقدر در کسب مهارت برای مدیریت هزینه خود تلاش می کنید؟
  • آیا می دانید در یک روز یا یک هفته یا یک سال چقدر هزینه می کنید ؟
  • آخرین باری که خود را از هزینه غیر ضروری منع کرده اید کی بود؟

پاسخ به این سوالات مهارت شما در مدیریتهزینه را نشان می دهد.

پایه و اساس مدیریت هزینه بودجه است. بودجه، برنامه و نقشه شما برای صرف پول درمناسب ترین راه می باشد.

طراحی یک فرآیند قدم به قدم برای کاهش هزینه. بودجه شما زمانی بنیادین و اساسی است که شما بتوانید با توجه به درآمدتان هزینه های خود را کاهش دهید.

هفت قدم برای مدیریت هزینه

قدم اول: تعیین اهداف

قبل از مدیریت هزینه خود ابتدا برای خود الویت بندی کنید.لیستی را برای خود تهیه کنید و در آن الویت های خود را یادداشت کنید. که ما برای کمک چند مثال میآوریم:

برای شما مهم است که :

  • نگرانی پول نداشته باشید
  • خانه برای خانوادتان
  • صرف زمان سفر
  • یک نوع خاص از وسیله نقلیه
  • شروع یک کسب و کار

این کار آنقدر که شما فکر می کنید پیچیده نیست. با یک برنامه ریزی کوتاه مدت میتوانید یک گوشی جدید بخریدو و با یک برنامه ریزی میان مدت هزینه میتوانید ماشین جدید بخرید و یک برنامه بلند مدت می توانید برای زنان بازنشستگی برنامه ریزی کنید.

این اهداف مخصوص شماست، شما قدرت اینو دارید که بر اساس الویت های اهدافتان را تعیین کنید.مشکل مالی اکثر مردم ناشی از این است که آنها دقیقا نمی دانند از پول خود چه می خواهند. پس الویت و اهدافتان را تعیین کنید و هزینه های خود را مدیریت کنید.

قدم دوم: شناسایی درآمدها و هزینه ها

برای مدیریت هزینه لازم است شما مشخص کنید از کجا و چقدر درآمد دارید و چقدر هزینه دارید.ما مدیریت هزینه را به راحتی می توانیم به عادت تبدیل کنیم که البته گاهی این عادات مثبت هستند باعث ذخیره پول ونهایتا پاداش می شود. برخی عادات منفی هستند و و ما را دچار مشکل می کنند.

حال زمان آن فرا رسیده است که هزینه های خودرا یادداشت کنید که البته این برای برخی از فراد دشوار است زیرا می دانند پول از کجا آمده اما نمی دانند کجا و چگونه خرج می شود.

قدم سوم: خواسته ها را از نیاز هایتان جدا کنید

اغلب افراد در زمان یادداشت هزینه های خود، متوجه می شوند که برخی از هزینه ها صرف چیزهایی شده است که نیاز نیست بلکه صرفا خواسته بوده و انها در خرید آنها بی فکری کرده اند.

قدم چهارم: طراحی بودجه

بسیاری از افراد از واژه بودجه خوششان نمی آید . چرا فکر می کنند بودجه سبب محدودیت و محرومیت آنها از سرگرمی در زندگی می شود.درحالی که بودجه برنامه هزینه های آنهاست. بودجه سبب می شود شما ا برنامه ریزی هزینه کنید و دچار مشکل مالی نشوید.

و از همه مهمتر بودجه سبب می شود ما با برنامه و بدون مشکل به اهدافمان برسیم.

قدم پنجم: برنامه ریزی های خود را عملی کنید

شما اهداف و الویت خودرا معین کرده اید و منبع درآمد و هزینه های خود را مشخص کرده اید و مقدار پولی که باید ذخیره کنید را تعیین کرده و خواسته ها و نیازهایتان را جدا کرده ایدو حال یک نگاه دوباره به بودجه خود بیندازید و باگ ها و مشکلات آن را برطرف کنید ودر آخر بودجه خود را عملی کنید.

قدم ششم: مدیریت هزینه های فصلی

حالا که یک بودجه کامل و عملیاتی برای درآمد خود دارید، زمان آن است که برای پول ذخیره شده هم برنامه ریزی کنید تا بتوانید از آن برای مدیریت هزینه های فصلی استفاده کنید.

قدم هفتم: بازنگری

هر طرح خوب باید شامل نظارت، بررسی دوره ای و ارزیابی مجدد باشد. اوضاع ممکن است تغییر کند و نیازها تغییر کند، پس با بازنگری می توان این تغییرات را اعمال کرد.

بارگذاری مطالب مرتبط بیشتر
بارگذاری بیشتر برای پایلا
بارگذاری بیشتر برای  اقتصاد و خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

همچنین بررسی کنید

شغل هایی که در حال رشد هستند یا رشد خواهند کرد در جهان.

Rate this post پیش بینی از شغل هایی که در جهان در حال رشد هستند یا رشد خواهند کرد. هوش مصن…